Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο - Λύκειο Σύρου...  Επικοινωνία...

Μέσα και έξω από την Τάξη

Τι είναι φιλία για εσένα;

Κατά τη διάρκεια του μαθήματος Οικιακής οικονομίας  και στο κεφάλαιο της φιλίας, τα παιδιά εξέφρασαν την περιέργεια, «αν οι άνθρωποι βλέπουν τη φιλία με τον ίδιο τρόπο μεγαλώνοντας». Πήρανε λοιπόν το ρόλο του δημοσιογράφου και ρώτησαν ανθρώπους διαφόρων ηλικιών...

«τι είναι φιλία για εσένα;»

Δείτε τι μας απάντησαν...

Κοντογιάννη Βασιλική Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής κλάδου ΠΕ14.04

Χριστουγεννιάτικα Αστεράκια από ρολό χαρτί υγείας

Θέλαμε να στολίσουμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας και τις τάξεις μας με φτηνά στολίδια, γι’ αυτό αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε αστεράκια από ανακυκλώσιμα υλικά! Το μόνο που χρειαστήκαμε είναι χαρτόνια από ρολά υγείας, κόλλα, ψαλίδι, χρυσόσκονη και χρώμα για να βάψουμε τα ρολά!

Εύκολη κατασκευούλα, χωρίς πολύ κόπο, αλλά με αποτέλεσμα πανέμορφο!

Βήματα

  1. Παίρνετε ένα ρολό από χαρτί υγείας

  2. Το βάφετε με ό,τι χρώματα θέλετε (εμείς το βάψαμε με σπρέι)

  3. Πατικώνετε το ρολό για να μπορέσετε να το κόψετε σε λωρίδες.

  4. Κόβετε το ρολό από 4 μέχρι και 8 λωρίδες.

  5. Ενώνετε την μία λωρίδα με την άλλη με κόλλα.

  6. Αφού τις ενώσετε όλες μεταξύ τους, σχηματίζεται ένα λουλούδι-άστρο!

  7. Τσακίζουμε μερικές λωρίδες και τις κολλάμε ανάμεσα ή πάνω στις προηγούμενες λωρίδες για να γίνει το σχέδιο πιο πλούσιο.

  8. Αφού κολλήσει το περνάμε με κόλλα (ατλακόλ) και το πασπαλίζουμε με χρυσόσκονη.

  9. Βάζετε και μια κορδελίτσα για να το κρεμάσετε.

  10. Το στολίδι σας είναι έτοιμο!!!

Φωτογραφίες

Αστεράκια από Ρολό Χαρτί - Βίντεο Κατασκευής

Ακούτα Σουλτάνα, Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής κλάδου ΠΕ03

Αποξηραμένα Πορτοκάλια

Πλησιάζουν τα Χριστούγεννα και αποφασίσαμε να αρχίσουμε τις κατασκευές για να στολίσουμε το δέντρο μας και το σχολείο μας. Υπάρχουν πολλά προϊόντα στη φύση όπως , ο Αστεροειδής  γλυκάνισος, η Κανέλλα σε διάφορα μεγέθη, τα  αποξηραμένα φρούτα, που μας δίνουν ιδέες για διακόσμηση.  Ξεκινήσαμε λοιπόν να φτιάξουμε αποξηραμένα  πορτοκάλια.  H διαδικασία όπως είδαμε  είναι πανεύκολη και μπορεί να την κάνει ο καθένας!

  1. Αγοράζουμε 3-4 πορτοκάλια κατά προτίμηση όχι πολύ ζουμερά.

  2. Κόβουμε τα πορτοκάλια σε λεπτές φέτες με το μαχαίρι.

  3. Στρώνουμε σε ένα ταψί αντικολλητικό χαρτί και βάζουμε πάνω τις φέτες πορτοκαλιών.

  4. Ανάβουμε το φούρνο στους 90 βαθμούς, στον αέρα και βάζουμε μέσα το ταψί.

  5. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα βγάζουμε το ταψί από το φούρνο και γυρίζουμε τις φέτες από την άλλη πλευρά για να μην κατσαρώσουν.

  6. Μετά από αρκετές ώρες (γύρω στις 4) και αφού βεβαιωθούμε ότι τα πορτοκάλια δεν έχουν ίχνος υγρασίας  -έχουν σκουρύνει και είναι σκληρά- βγάζουμε τα πορτοκάλια από το φούρνο.

  7. Περιμένουμε να κρυώσουν και τα περνάμε με βερνίκι σε σπρέι ή μια δυνατή λακ μαλλιών, και από τις δύο πλευρές τουλάχιστον δύο φορές για να μην μουχλιάσουν.

 

Τις φέτες αποξηραμένων φρούτων κάθε είδους μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε ως κρεμαστά στολίδια αλλά και σε γιρλάντες, χριστουγεννιάτικα στεφάνια κλπ. Εκτός όλων των άλλων, τα φυσικά υλικά είναι ιδανικά για να δημιουργήσετε πολύ όμορφους στολισμούς για το γιορτινό τραπέζι σας με μικρό κόστος και σε ελάχιστο χρόνο.

Φωτογραφίες

Ακούτα Σουλτάνα, Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής κλάδου ΠΕ03

Δομίνικος Θεοτοκόπουλος

Στα πλαίσια του μαθήματος Νεοελληνική γλώσσα και λογοτεχνία αποφασίσαμε με τους μαθητές της Δ και Ε τάξη του σχολείου μας να ολοκληρώσουμε ένα project ώστε να γνωρίσουμε καλύτερα τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Έλληνα ζωγράφου, του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου. Μάθαμε για τη ζωή του στην Κρήτη και την επιρροή που δέχεται στα πρώτα του βήματα τόσο από τη Βυζαντινή αγιογραφία όσο και από τη Δυτική εκκλησιαστική ζωγραφική. Το ταξίδι του στην Ιταλία και τη μαθητεία του δίπλα σε σπουδαίους ζωγράφους εκείνης της εποχής όπως ο Τιτσιάνο. Στην Ιταλία ο Δομίνικος Θεοτοκόπουλος ξεφεύγει από τα στενά Βυζαντινά πρότυπα και αποκτά ελευθερία στο σχέδιο, χρησιμοποιεί έντονα χρώματα και ενδιαφέρεται για την απόδοση του φωτός και τις πτυχές των ρούχων. Ακολουθεί το ταξίδι του στην Ισπανία και η εγκατάστασή του στην πόλη Τολέδο. Εκεί η ζωγραφική του φτάνει στο αποκορύφωμά της. Φιλοτεχνεί σπουδαία έργα κυρίως σε εκκλησίες και μοναστήρια αλλά ζωγραφίζει και σπουδαίες προσωπογραφίες. Η αξία του αναγνωρίστηκε τον 20ο αιώνα και μένει στην ιστορία με το προσωνύμιο El Greco, δηλαδή ο Έλληνας.

Διαβάστε Περισσότερα

Ιλιάδα

Μια μέρα στο στρατόπεδο των Ελλήνων έξω από τα τείχη της Τροίας. Ο λοιμός σκορπά το θάνατο τόσο στα ζώα όσο και στους στρατιώτες των Ελλήνων. Όλοι αναρωτιούνται τι φταίει για την τύχη τους και ανησυχούν έντονα. Ο γενναίος Αχιλλέας καλεί το μάντη Κάλχα να ερμηνεύσει το κακό ώστε να βρεθεί μια σωτήρια λύση. Ο Κάλχας φοβάται και ζητά εγγυήσεις για τη ζωή του προκειμένου να αποκαλύψει την αιτία του κακού. Ο Αχιλλέας ορκίζεται ότι θα τον προστατεύσει και τότε ο Κάλχας καταδεικνύει τον Αγαμέμνονα ως μοναδικό υπεύθυνο γιατί ατίμασε την κόρη του Χρύση και του φέρθηκε με αγένεια και περισσή ασέβεια. Ο Αγαμέμνονας δικαιολογείται και υποστηρίζει ότι αγάπησε τη Χρυσηίδα αλλά θα θυσιάσει την αγάπη του για τη σωτηρία του στρατού του. Σε αυτή την περίπτωση όμως ζητά επιτακτικά να μη μείνει χωρίς λάφυρο και να ξαναμοιραστούν τα δώρα του πολέμου. Ο Αχιλλέας αντιδρά και προσπαθεί να εξηγήσει στον Αγαμέμνονα ότι αυτό είναι άδικο και δεν μπορεί να γίνει. Τότε ο Αγαμέμνονας οργίζεται και ξεσπά το θυμό του στον πιο σπουδαίο πολεμιστή του, τον Αχιλλέα διεκδικώντας το δικό του λάφυρο δηλαδή την κόρη Βρυσηίδα Ο Αχιλλέας θυμώνει και απειλεί ότι θα αποχωρήσει από τον πόλεμο.

Διαβάστε Περισσότερα