Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο - Λύκειο Σύρου...  Επικοινωνία...

Μέσα και έξω από την Τάξη

Κοτοπουλάκια

Το περασμένο Σάββατο σταματήσαμε το γύρισμα στη κλωσομηχανή μας, είχε φτάσει η δέκατη όγδοη μέρα. Τη Δευτέρα στις 14:55 είχαμε την πρώτη μας "γέννα". Το τελευταίο πουλάκι βγήκε από το αυγό του την Πέμπτη το πρωί. Συνολικά τριάντα πέντε χαριτωμένα πουλάκια. Φωτογραφίες.

Κοτοπουλάκια

Γιαούρτι

Στα πλαίσια του μαθήματος Τεχνολογίας τροφίμων πειραματιστήκαμε στην παρασκευή γιαουρτιού. Ο κύριος Βουτσίνος Αντώνης, ντόπιος κτηνοτρόφος,  μας πρόσφερε δωρεάν αγελαδινό γάλα και γιαούρτι και η διαδικασία ξεκίνησε…

Ζεστάναμε το γάλα γύρω στους 90 βαθμούς (μέχρι να αρχίσει να φουσκώνει), μετά το κατεβάσαμε από τη φωτιά και περιμέναμε να πέσει η θερμοκρασία στους 40 βαθμούς.

Έπειτα προσθέσαμε το γιαούρτι. Σημαντικό!!!

Σε όλη τη διάρκεια ανακατεύαμε το γάλα. Το τοποθετήσαμε στο φουρνάκι μας στους 45 βαθμούς περίπου. Από τη στιγμή εκείνη δεν πρέπει να μετακινηθεί. Το αφήσαμε για περίπου 4 ώρες. Μετά από λίγα λεπτά σε θερμοκρασία περιβάλλοντος το τοποθετήσαμε στο ψυγείο.

Με μέλι και καρύδια ή με γλυκό του κουταλιού όπως κυδώνι θα είναι ότι πρέπει. Καλή μας όρεξη…

Βασιλική Κοντογιάννη, Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ14.04.50

Ανάπτυξη Μικροοργανισμών

Στα πλαίσια των μαθημάτων της Χημείας και της Τεχνολογίας Τροφίμων  μπήκαμε στο εργαστήριο και πειραματιστήκαμε στην ανάπτυξη μικροοργανισμών σε διαφορετικά περιβάλλοντα. Χρησιμοποιήσαμε για θρεπτικό υπόστρωμα ζωμό κότας και άγαρ για σταθεροποιητή. Με έξι τρυβλία petri δημιουργήσαμε έξι διαφορετικά περιβάλλοντα. Το πρώτο τρυβλίο το τοποθετήσαμε για πέντε λεπτά στο περιβάλλον, το δεύτερο για τον ίδιο χρόνο στο χώρο του εργαστηρίου, στο τρίτο ακούμπησε το δάχτυλό του ένα παιδί χωρίς να πλύνει το χέρι του, στο τέταρτο άγγιξε ένας μαθητής που είχε πλύνει τα χέρια, στο πέμπτο με τη βελόνα αγγίξαμε στο χώμα και το έκτο χρησιμοποιήθηκε ως μάρτυρας. Με τον τρόπο αυτό θα παρατηρήσουμε την ανάπτυξη βακτηρίων και μυκήτων σε διαφορετικά χρώματα, σχήματα και μεγέθη.

Βασιλική Κοντογιάννη, Εκπαιδευτικός Κλάδου ΠΕ14.04.50

Η Ιστορία των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων

Οι μαθητές της γ' τάξης παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό φίλμ το οποίο παρουσιάζει με συντομία τους σημαντικούς σταθμούς στην ιστορία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Συνειδητοποίησαν ότι οι ελευθερίες που δικαιούμαστε και απολαμβάνουμε σήμερα, δεν ήταν πάντα αυτονόητες και κατακτήθηκαν με συλλογικούς ή ατομικούς-προσωπικούς αγώνες. Η ιστορική διαδρομή ξεκινάει από τον Κύρο το Μέγα στην αρχαιότητα και περνάει στη Μάγκνα Κάρτα του Δικαίου της Ρώμης και φτάνει έως την Αμερικανική και τη Γαλλική επανάσταση στη νεότερη ιστορία και εν τέλει στην Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων το 1948. Έχουν καταγραφεί 30 θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα που ισχύουν για όλους τους ανθρώπους πάνω στη γη. Όλοι όμως γνωρίζουμε οτι αυτά συχνά καταπατούνται και οι άνθρωποι δεν απολαμβάνουν ίσες ευκαιρίες και δικαιώματα. Είναι σημαντικό λοιπόν να υποστηρίζουμε όλοι μας τα θεμελιώδη δικαιώματα των ανθρώπων και να αντιδρούμε σε οποιαδήποτε περίπτωση καταπάτησής τους. Μια αντίληψη που χρειάζεται να γνωρίσουν οι μαθητές και μια στάση ζωής που είναι σημαντικό να υιοθετήσουν από μικρή ηλικία. Οι πράξεις και οι ενέργειές όλων μας είναι οι επιλογές που κάνουμε καθημερινά ώστε να σεβόμαστε και να βοηθάμε ο ένας τον άλλον αλλά και να προστατεύουμε όσους χρειάζονται βοήθεια.

Η Ιστορία των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων

Σιούγγαρη Φωτεινή, Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02.50

Κολάζ

Η τεχνική του κολάζ κατάλληλη σε κάθε αντικείμενο διδασκαλίας, διατροφή, γεωπονία, αγγλικά αλλά και γιορτές. Η φαντασία και δημιουργικότητα των παιδιών ανεκτίμητες!!! Δόθηκε η δυνατότητα στα παιδιά να δουλέψουν σε ομάδες και να λάβουν από κοινού αποφάσεις για τις κατασκευές τους για τις οποίες δεν σταμάτησαν να καμαρώνουν…

 

Φωτογραφίες

 

Κοντογιάννη Βασιλική, Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ14.04.50