Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο - Λύκειο Σύρου...  Επικοινωνία...

Συνέντευξη με τον Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο του 5μελούς

Συνέντευξη με τον Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο του 5μελους του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Νίκο Μπάιλα και Μάρκο Σφακιανάκη

ΑΤΣΙΔΑ: Νίκο πόσα χρόνια έχεις υπηρετήσει το σχολείο σου σαν πρόεδρος του 5μελούς;

Νίκος Μπάιλας: Είναι η δεύτερη φορά που βγαίνω πρόεδρος του 5μελους.Φέτος πιστεύω πως είμαι ποιο ώριμος από πέρσι. Λειτουργώ ποιο ομαδικά από τη πέρσι. Νιώθω σαν πρόεδρος και σαν μαθητής του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής ότι δρω θετικά στους καθηγητές και κύριος στους συμμαθητές μου που με εμπιστεύτηκαν με τις ψήφους τους. Νιώθω αρκετά ικανοποιημένος και περήφανος που μπορώ να συμμετέχω και να έχω άποψη στα θέματα των συμμαθητών μου αλλά και των καθηγητών μου.

Μάρκος Σφακιανάκης: Πέρσι ήμουν πρόεδρος της τάξης. Φέτος είμαι Αντιπρόεδρος. Κάθε θέση στο 5μελές είναι σημαντική. Πιστεύω όμως ότι σαν αντιπρόεδρος θα προσφέρω περισσότερα. Νομίζω ότι είναι η θέση που μου ταιριάζει. Νιώθω ότι το σχολείο μας βρίσκεται σε καλό δρόμο. Με το Νίκο έχουμε βάλει κάποιους στόχους και θα τους πετύχουμε.

ΑΤΣΙΔΑ: Είναι εύκολο να είσαι πρόεδρος του σχολείο σου;

Νίκος Μπάιλας: Πιστεύω πως ότι γίνεται στο σχολείο είναι ομαδική δουλειά. Έτσι αν λειτουργούμε σαν ομάδα η δουλειά μου θα είναι πιο εύκολη. Υπάρχουν στιγμές που το έργο δυσκολεύει. Όταν προσπαθούμε για παράδειγμα να συγκεντρωθούμε και να πάρουμε μια απόφαση που μπορεί σε κάποιους να μην τους αρέσει. Σαν άτομο όμως είμαι δυναμικός και έτσι δεν το βάζω εύκολα κάτω. Δεν έχω μετανιώσει για την επιλογή μου να είμαι πρόεδρος, αλλά είναι αρχή ακόμα για να σας πω.

Μάρκος Σφακιανάκης: Δεν είναι εύκολο αλλά πιστεύω ότι σαν αντιπρόεδρος βοηθάω περισσότερο τον πρόεδρο πιο δύσκολη δουλειά είναι όταν πρέπει να επιβληθεί η τάξη στην συνέλευση και να οδηγηθούμε στη λήψη αποφάσεων. Πιστεύω ότι σε αυτό βοηθάω αρκετά τον Νίκο.

Νίκος Μπάιλας: Το σχολείο μας είναι μια μικρή κοινωνία.

Έτσι όλοι μας αλληλοβοηθιόμαστε ώστε να βγούμε περισσότερο έτοιμοι στην κοινωνία. Υπάρχει και μια δύσκολη λέξη που το περιγράφει αυτό που γίνεται στο σχολείο μας, η κοινωνικοποίηση.

ΑΤΣΙΔΑ: Υπάρχει καλή συνεργασία μεταξύ των μελών του 5μελούς του σχολείου σου;

Νίκος Μπάιλας: Η αλήθεια είναι ότι δεν έχουμε καλή συνεργασία με όλους. Άλλωστε αυτό συμβαίνει σε όλες τις ομάδες γενικά. Προσπαθούμε αρκετά όμως σε αυτό, ώστε οι αποφάσεις που λαβαίνουμε να τους ικανοποιούν όλους. Επίσης προσπαθούμε και τους μικρότερους σε ηλικία και τάξη να τους βάλουμε στο παιχνίδι αυτό.

Μάρκος Σφακιανάκης: Είναι πολύ δύσκολο να συνεργαστούμε όλοι σαν ομάδα. Δεν υπάρχει τελεία ομάδα. Ο χρόνος, οι εμπειρίες και οι προσπάθειες είναι αυτές που μπορούν να μας δώσουν την τελεία ομάδα, μια ομάδα που ποτέ δεν είχε το σχολείο μας. Πιστεύω όμως ότι με τον Πρόεδρο υπάρχει πού καλή συνεργασία γιατί καταλαβαίνουμε καλύτερα ο ένας τον ρόλο του άλλου. Και αυτό γιατί είμαστε περισσότερο ώριμοι από ότι πέρσι.

ΑΤΣΙΔΑ: Ποιοι είναι αυτοί οι στόχοι που βάλατε;

Νίκος Μπάιλας: Έχουμε πολλούς στόχους. Ένας πρώτος στόχος είναι να κάνουμε ένα παζάρι, πριν το Πάσχα, στη πλατεία Μιαούλη, στο κέντρο της Ερμούπολης. Στο παζάρι αυτό θα πουλάμε διάφορες δικές μας κατασκευές. Οι τιμές θα είναι λογικές και τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν θα χρησιμοποιηθούν για την εκδρομή του σχολείου μας.

Επίσης ετοιμάζουμε ένα δικό μας θεατρικό έργο. Το σενάριο, η σκηνοθεσία και η παραγωγή θα είναι εξολοκλήρου δική μας. Το θεατρικό αυτό έργο ονομάζεται «Καλώς και ήρθατε» και ελπίζουμε όλα να πάνε καλά και να μπορέσουμε να το ανεβάσουμε. Πιστεύω ότι το έργο θα αρέσει πολύ στο κόσμο.

Επίσης προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μια ομάδα στο σχολείο, την οποία την έχουμε προονομάσει «ώρα χαράς» στην οποία θα συγκεντρωνόμαστε στη μεγάλη αίθουσα του σχολείου μία ώρα την εβδομάδα (όχι πάντα την ίδια) και θα κάνουμε πράγματα δημιουργικά. Έτσι θα μπορούμε να ξεφεύγουμε και λίγο από την ρουτίνα των μαθημάτων.

Ένας άλλος στόχος είναι να βελτιώνουμε συνεχώς την εφημερίδα του σχολείου μας την «Ατσίδα». Έτσι θα βλέπει και ο κόσμος τη δουλειά μας και την αγάπη μας για την εφημερίδα. Έχουμε πολύ μεράκι και πολύ όρεξη για δουλειά. Ευχαριστούμε τους καθηγητές μας που μας βοηθάνε τόσο πολύ σε αυτή τη δουλειά και συνεργάζονται τόσο υπομονετικά μαζί μας. Βέβαια, είμαστε στην αρχή και έχετε ακόμα πολλά πράγματα να δείτε από εμάς.

Μάρκος Σφακιανάκης: Πιστεύω ότι με όσα είπε ο πρόεδρος με κάλυψε απόλυτα.

ΑΤΣΙΔΑ: Πως βλέπετε το σχολείο σας; Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να αλλάξετε σε αυτό;

Νίκος Μπάιλας: Προσωπικά εγώ σαν μαθητής του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής, δεν βλέπω καμία στήριξη από την πολιτεία. Είναι κάποια πράγματα που σαν σχολείο Ειδικής Αγωγής θα έπρεπε να τα είχαμε ευκολότερα π.χ. υπολογιστές. Το σχολείο μας λειτουργεί εδώ και 5 χρόνια και μόλις φέτος καταφέραμε να αποκτήσουμε υπολογιστές, με πολύ δυσκολία. Εκφράζω το προσωπικό μου παράπονο στην πολιτεία, τους αρμόδιους φορείς ότι κάποια πράγματα τα έχουν αφήσει λίγο στη τύχη. Τύχη με την έννοια «ότι βρέχει κατεβάζει». Βλέπουμε και το γνωστό σε όλους μας φαινόμενο «πετάω το μπαλάκι στους άλλους».Μια χρονιά είχαμε μείνει χωρίς καθηγητές εργαστηρίων . Επίσης δεν έχουμε αίθουσες και καθώς οι μαθητές μας αυξάνονται αναγκαζόμαστε να στριμωχτούμε.

Μια άλλη πλευρά του θέματος είναι ο έντονος ρατσισμός που αντιμετωπίζουμε από τα παιδιά των άλλων σχολικών μονάδων του σχολικού συγκροτήματος. Μας βλέπουν υποτιμητικά και θεωρούν ότι ένα σχολείο Ειδικής Αγωγής έχει παιδιά προβληματικά. Η αλήθεια είναι ότι το σχολείο μας είναι σχολείο Ειδικής Αγωγής, όχι γιατί δεν έχει έξυπνα παιδιά αλλά γιατί έχει μαθητές με ιδιαιτερότητες. Έτσι λοιπόν η ετικέτα «Ειδική Αγωγή» σημαίνει ότι έχουμε έξυπνους μαθητές, με δημιουργικό μυαλό που μπορούν να σταθούν στην κοινωνία, απλά έχουν κάποιες ξεχωριστές ιδιαιτερότητες. Και πιστεύω ότι ήρθε η ώρα και η κοινωνία μας να το καταλάβει αυτό.

Νίκος Μπάιλας & Μάρκος Σφακιανάκης: Ευχαριστούμε πολύ την εφημερίδα και την Κατερίνα Μαραγκού για τη συνέντευξη αυτή. Ελπίζουμε να γίναμε κατανοητοί για αυτά που θέλουμε να πετύχουμε και για τις απόψεις που εκφράζουμε μέσω της εφημερίδας.

Κατερίνα Μαραγκού Μαθήτρια Ε' Τάξης
Ατσίδα - Φύλλο Φεβρουαρίου 2010 - Σχολική Εφημερίδα του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Σύρου