Συντάχθηκε από Παυλάκος Μαυροειδής στις . Last updated on . Εμφανίσεις: 4027
Την εβδομάδα από 28 Φεβρουαρίου έως και 3 Μαρτίου 2017 αφιέρωσε το σχολείο μας στην υλοποίηση της θεματική εβδομάδας. Την πόρτα του σχολείου πέρασαν επιστήμονες που δραστηριοποιούνται σε διάφορα επαγγέλματα και
Συντάχθηκε από Παυλάκος Μαυροειδής στις . Last updated on . Εμφανίσεις: 4163
Στο μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας μάθαμε με τους μαθητές της Α' τάξης τα βήματα ώστε να γράφουμε σωστά και ολοκληρωμένα μια ιστορία.
Μας δημιουργήθηκε όμως μια απορία: Είναι απαραίτητο να χρησιμοποιούμε αποκλειστικά λέξεις ή κείμενο για να αφηγηθούμε μια ιστορία; Μήπως θα μπορούσαμε να βρούμε εναλλακτικούς τρόπους και ίσως να κάνουμε την ιστορία μας πιο ενδιαφέρουσα; Τότε όμως θα μπορούσαν οι υπόλοιποι να την "διαβάσουν";
Έτσι, μας ήρθε μια ιδέα!! Τι θα γινόταν αν αντικαθιστούσαμε κάποιες λέξεις της ιστορίας μας με εικόνες; Αφορμή στάθηκε η ιστορία της unicef με λόγια και εικόνες. Καταφέραμε να αποκωδικοποιήσουμε και να μετατρέψουμε τις εικόνες σε λέξεις ώστε να κατανοήσουμε την ιστορία.
Πήραμε έμπνευση λοιπόν και προσπαθήσαμε να κάνουμε το ίδιο. Ξεφυλλίσαμε περιοδικά, εμπνευστήκαμε ιδέες, κόψαμε εικόνες και συνθέσαμε τις ιστορίες μας. Για ρίξτε μια ματιά.. Μπορείτε να τις διαβάσετε;
Συντάχθηκε από Παυλάκος Μαυροειδής στις . Last updated on . Εμφανίσεις: 3346
Δεν είχαν περάσει πολλές ημέρες που είχαμε αρχίσει να μαζεύουμε αυγά, 51 παρακαλώ, και στις 13 Φεβρουαρίου, αφού τα ελέγξαμε με το ωοσκόπιο μας, γεμίσαμε την κλωσσομηχανή μας, ρυθμίσαμε την υγρασία και θερμοκρασία της, και την βάλαμε μπροστά. Σήμερα γυρίζουν για 5η ημέρα. Τη 18η θα σταματήσουμε το αυτόματο γύρισμα των αυγών και περίπου την 21η ημέρα θα περιμένουμε "γεννητούρια".
Συντάχθηκε από Παυλάκος Μαυροειδής στις . Last updated on . Εμφανίσεις: 3645
Ο Ελληνικός λαός φημίζεται σε όλο τον κόσμο για τον τρόπο που υποδέχεται τους ξένους και τους επισκέπτες στον τόπο του, για τη λεγόμενη φιλοξενία του. Είναι ένα χαρακτηριστικό που υπάρχει από την αρχαιότητα και περιγράφει μέχρι σήμερα τον Έλληνα. Στο μάθημα της Οδύσσειας ο επισκέπτης αντιμετωπίζεται ως ιερό πρόσωπο καθώς οι Έλληνες πίστευαν ότι ο ξένος μπορεί να είναι κάποιος θεός που έρχεται στην πόρτα τους. Έτσι, η φιλοξενία ακολουθεί συγκεκριμένα βήματα: εγκάρδια υποδοχή, πρόσκληση σε γεύμα, ιδιαίτερες περιποιήσεις, ερώτηση για την ταυτότητα, λουτρό και τέλος ανταλλαγή δώρων ώστε να επισφραγιστεί η αμοιβαία φιλία.
Γι αυτό το λόγο παρακολουθήσαμε με τους μαθητές της Α τάξης μια διαφήμιση που περιγράφει τη σύγχρονη κρητική φιλοξενία. Με αυτό τον τρόπο μπορέσαμε να κατανοήσουμε καλύτερα τα βήματα της φιλοξενίας αλλά και να διαπιστώσουμε τις διαφορές του τότε με το σήμερα. Απολαύστε κι εσείς το βίντεο.
Συντάχθηκε από Παυλάκος Μαυροειδής στις . Last updated on . Εμφανίσεις: 3551
Με αφορμή την Ημέρα Μνήμης των Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος στις 27 Ιανουαρίου αποφασίσαμε με τη Β γυμνασίου να μελετήσουμε διάφορες πηγές ώστε να μάθουμε για τα βασανιστήρια και τις διώξεις που έχουν υποστεί στο σύνολό τους οι εβραϊκές κοινότητες.
Αναζητήσαμε το ιστορικό πλαίσιο καθώς και τις πολιτικές, οικονομικές και ιδεολογικές συνθήκες της εποχής που συντέλεσαν στη εξόντωση τόσων ανθρώπων.
Παρακολουθήσαμε το βραβευμένο βίντεο, του 2ου ΓΕΛ Καλυβίων "Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι" στον ομώνυμο Μαθητικό Διαγωνισμό της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων και του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος.
Ακούσαμε μαρτυρίες ανθρώπων να διηγούνται τα γεγονότα της εποχής όπως τα έζησαν οι ίδιοι καθώς και τον τρόπο που κατάφεραν να επιβιώσουν.
Ακόμη, διαβάσαμε το απόσπασμα από τα κείμενα νεοελληνικής λογοτεχνίας «Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» και δανειστήκαμε το ίδιο το βιβλίο από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη για να μελετήσουμε τα γράμματα της Άννας. Τέλος, περιηγηθήκαμε στην ιστοσελίδα του μουσείου «Άννα Φρανκ» και καταφέραμε να ανακαλύψουμε την κρυψώνα που κρυβόταν η Άννα και η οικογένειά της. Μπορέσαμε από την οθόνη του υπολογιστή μας να δούμε σε 3D την απεικόνιση του σπιτιού, να περπατήσουμε στο δωμάτιο και σχεδόν να αγγίξουμε τα προσωπικά πρέγματα της Άννας. Δείτε το.