Συντάχθηκε από Βαγγελίτσα Ξαγοράρη στις . Last updated on . Εμφανίσεις: 6295
Το Νεώριο Σύρου είναι ναυπηγείο που λειτουργεί από το 1861 με μεγάλη ιστορία στον τομέα των κατασκευών και των επισκευών. Είναι η μεγαλύτερη βιομηχανική μονάδα της Ερμούπολης και ένα από τα παλαιότερα μηχανουργεία της Ελλάδας. Το πρώτο μεταλλικό εμπορικό πλοίο στην Ελλάδα ναυπηγήθηκε στο Νεώριο το 1892 και το δεύτερο στα 1903-1904, με σχέδια του Ερμουπολίτη ναυπηγού Αλέξανδρου Κρυστάλλη.
Οι χερσαίες εγκαταστάσεις του ναυπηγείου απαρτίζονται από επί μέρους εργοστάσια και εργαστήρια, τμήματα, σταθμούς και μονάδες καθώς και από διευθύνσεις και γραφεία.
Σταθμοί: Παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας (εξοπλισμένος με πέντε γεννήτριες), Αεροσυμπιεστών.
Μονάδες: Αφαλάτωσης θαλασσινού νερού (με την μέθοδο της αντίστροφης όσμωσης), Επεξεργασίας χημικών αποβλήτων.
Διευθύνσεις και γραφεία: Ηead Office, Γενική τεχνική Διεύθυνση, Διεύθυνση Προσωπικού, Πυρασφάλεια, Οικονομική διεύθυνση, Παραγωγή, Γραφείο μελετών, Λογιστήριο, Κοστολόγηση.
Περιγραφή της επίσκεψης της Β΄ Μηχανολόγων στις εγκαταστάσεις του Ναυπηγείου
Πριν ξεκινήσει η ξενάγηση, μας έδωσαν να φορέσουμε τα κράνη μας, κάτι που επιβάλλεται από τον κανονισμό ασφάλειας για τους χώρους εργασίας. Αυτός ο κανονισμός επιβάλλεται και στους επισκέπτες, για τη δική τους προστασία. Έτσι, φορέσαμε τα κράνη ασφάλειας και μπήκαμε μέσα.Αρχικά, επισκεφτήκαμε τον κύριο χώρο εργασιών του ναυπηγείου και παρατηρήσαμε πολλές μηχανές, που εκτελούν διάφορες εργασίες. Μια μηχανή έφτιαχνε παξιμάδια, όχι από αυτά που βάζουμε βούτυρο και μαρμελάδα και τα τρώμε, αλλά από εκείνα που τα χρησιμοποιούμε για τη σύσφιξη των βιδών. Μια άλλη μηχανή έκανε σχέδια πάνω σε σίδερο, το οποίο σχεδιάζεται με υπολογιστή. Ένα άλλο μηχάνημα ελέγχει την ποιότητα των κατασκευών με βάση τις προκαθορισμένες προδιαγραφές. Στη
συνέχεια μας έδειξαν όλα τα συστήματα προώθησης ενός πλοίου. Μας έκαναν εντύπωση οι πλατφόρμες μέσα στις οποίες ανεβάζουν τα πλοία από την θάλασσα, ώστε κατόπιν να γίνουν διάφορες εργασίες επάνω τους. Οι πλατφόρμες αυτές ελέγχονται μέσω υπολογιστή από κάποιο εξουσιοδοτημένο πρόσωπο και προφανώς πρόκειται για πολύ σοβαρή και υπεύθυνη εργασία Στη συνέχεια είδαμε ένα πλυντήριο βρώμικων μετάλλων, όπου το πλύσιμο γίνεται με κατάλληλα χημικά. Κατόπιν, αφού μας δόθηκε η άδεια, μπήκαμε στο «Bluestar 1», στο οποίο εκείνη τη στιγμή γίνονταν διάφορες εργασίες. Το πρώτο πράγμα που αντικρίσαμε ήταν η τεράστια προπέλα του, καθώς και όλο το σύστημα πλοηγήσεώς του. Έπειτα μπήκαμε κυριολεκτικά κάτω από το καράβι. Άραγε πόσοι το έχουν κάνει αυτό στην ηλικία
μας; Εκεί είδαμε τους τάκους στηρίξεως του πλοίου. Αν και ήταν σκοτεινά, μπήκαμε και τους αγγίξαμε. Είδαμε τα πτερύγια σταθεροποίησης, τα οποία τα ανοίγουν, όταν έχει τρικυμία. Παρατηρήσαμε τις τεράστιες αλυσίδες, που έχει το καράβι και μας πληροφόρησαν ότι αυτές σταθεροποιούν το καράβι, όταν αγκυροβολεί. Τέλος, μπήκαμε στο μηχανοστάσιο του «Bluestar 1», ένα δωμάτιο στο οποίο ελέγχουν τις μηχανές και στέλνουν σήματα στη γέφυρα και είδαμε πώς ελέγχουν τη θερμοκρασία στις μηχανές.
Αντιληφθήκαμε λοιπόν, πόσο μικροί είμαστε μπροστά σ’ ένα καράβι. Η επίσκεψη αυτή μας βοήθησε να καταλάβουμε τα στάδια για την επισκευή ενός καραβιού και μάθουμε για τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται σ’ αυτή. Είδαμε πόσο σοβαρή και υπεύθυνη δουλειά είναι και μάθαμε πράγματα για το καράβι τα οποία αλλιώς δεν θα τα μαθαίναμε. Μας έκανε τόσο μεγάλη εντύπωση που τώρα, όταν μας ρωτάνε: «τι θέλεις να γίνεις, όταν μεγαλώσεις» απαντάμε: «μηχανικός σε καράβι».