Συντάχθηκε από Παυλάκος Μαυροειδής στις . Last updated on . Εμφανίσεις: 4232
Μια διασκεδαστική και μάλλον αφοπλιστική ισπανική ιστορία μιλάει για μια χώρα, όπου οι κάτοικοι ο ένας μετά τον άλλο ανακαλύπτουν ότι βγάζουν ουρά!
Τρομοκρατημένοι, μόλις εμφανιστεί η ουρά, κάνουν ό,τι μπορούν για να την κρύψουν. Τη χώνουν σε φαρδιά παντελόνια και φούστες για να κρύψουν το αλλόκοτο φαινόμενο.
Καθώς ανακαλύπτουν όμως πως όλοι βγάζουν ουρά, το σκηνικό αλλάζει δραστικά. Στην πραγματικότητα, η ουρά αποδεικνύεται πολύ χρήσιμη για τη μεταφορά πραγμάτων, για μεγαλύτερη ευκινησία, για να ανοίγουν τις πόρτες όταν έχουν τα χέρια τους γεμάτα.
Οι ράφτες αρχίζουν να σχεδιάζουν ρούχα που όχι μόνο εξυπηρετούν, αλλά αναδεικνύουν και απελευθερώνουν τις νεοφερμένες ουρές.
Σύντομα φτάνουν στο σημείο να χρησιμοποιούν κοσμήματα για να προσελκύσουν την προσοχή στο καινούργιο αυτό στοιχείο.
Τότε ξαφνικά, όλοι όσοι δεν έβγαλαν ουρά, θεωρούνται τέρατα. Πανικόβλητοι οι τελευταίοι προσπαθούν να βρουν τρόπους να κρύψουν το γεγονός αυτό, αγοράζοντας τεχνητές ουρές ή αποσυρόμενοι εντελώς από την κοινωνία της ουράς.
Πόσο ενοχλητικό! Χωρίς ουρά!
(Μπουσκάλια Λ. 1993)
Κατά συνέπεια, αυτό που θεωρείται ιδανικό και τέλειο, διαφέρει από κοινωνία σε κοινωνία και καθορίζει τη στάση των ανθρώπων απέναντι στα άτομα με αναπηρία.
Όταν λοιπόν η όμορφη εξωτερική εμφάνιση αποκτά μεγάλη σημασία, τα ανάπηρα άτομα τα οποία κουβαλούν ήδη αισθήματα μειονεξίας, οδηγούνται σε αποξένωση.
Ο μη ανάπηρος πάλι, εκδηλώνει συνήθως αποστροφή και αποφεύγει την αλληλεπίδραση μαζί τους, ενώ παράλληλα βιώνει καταστάσεις εκνευρισμού, φόβου και άγχους, όταν βρίσκεται κοντά τους και αισθάνεται οίκτο ή και αηδία.
Όμως, δεν πρέπει να μας διαφεύγει, ότι κανένας δεν μπορεί να θεωρηθεί απρόσβλητος από το ενδεχόμενο ελάττωσης των δυνατοτήτων του και ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο στη ζωή και μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να έρθουμε κι εμείς στη θέση τους.
(Μέρος της συνέντευξης που πραγματοποιήθηκε από τη συντακτική μας ομάδα στη κυρία Ελένη Γκονέλα, σχολική σύμβουλο ειδικής αγωγής, το Μάρτιο του 2010)
Ατσίδας - Φύλλο Ιανουαρίου Φεβρουαρίου 2012 - Σχολική Εφημερίδα του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Σύρου