2ο Βιωματικό Εργαστήρι “Reactive Youth” στη Σύρο από το σχολείο μας σε συνεργασία με τη Βαρδάκειο Σχολή Ερμούπολης
Ως συνέχεια των εργαστηρίων που πραγματοποιούμε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus Plus “Reactive Youth” με μαθήτριες και μαθητές του σχολείου μας και του ΕΠΑΛ Σύρου, οι δύο ψυχολόγοι του σχολείου πραγματοποίησαν στις 07/03/2024 το 2ο βιωματικό εργαστήριο. Πραγματοποιήθηκε και πάλι στο χώρο πολλαπλών χρήσεων «Κ. Τουλούπη» του Σχολικού Συγκροτήματος Λυκείων στο οποίο βρίσκεται και το σχολείο μας και είχε διάρκεια 2 διδακτικών ωρών.
Το εργαστήριο ξεκίνησε με παιχνίδια ενεργοποίησης (energizers) των συμμετεχόντων, με στόχο την περαιτέρω εξοικείωση σε ασκήσεις βιωματικής μάθησης , κινητικές και με τη μορφή παιχνιδιού, αλλά και την εξοικείωση μεταξύ των συμμετεχόντων. Στη συνέχεια, ακολούθησαν παιχνίδια που αφορούσαν την ενίσχυση της συνοχής και της επικοινωνίας της ομάδας. Σε ένα από αυτά τα παιχνίδια, καλούνταν να τοποθετήσουν τον εαυτό τους σε σχέση με τον τόπο διαμονής τους. Θεωρώντας το κέντρο του κύκλου την Ερμούπολη, οι συμμετέχουσες/οντες κινούνταν πάνω στη ακτίνα του κύκλου, τόσο κοντά ή μακριά από το κέντρο του, όσο το σπίτι τους από την πόλη. Με αυτόν τον τρόπο υπήρξε μία εισαγωγή στη βασική δραστηριότητα που ακολούθησε κι η οποία αφορούσε τη δημιουργία ενός χάρτη του νησιού.
Οι μαθητές/μαθήτριες των 2 συνεργαζόμενων σχολείων χωρίστηκαν σε 3 μεικτές υποομάδες με στόχο να κατασκευάσουν από έναν χάρτη, ο οποίος θα απεικονίζει αγαπημένα τους μέρη στο νησί και κυρίως, δραστηριότητες που μπορεί να έχουν οι νέοι σε αυτά τα μέρη, για παράδειγμα, βόλτες σε ένα μέρος ή σημεία συνάντησης και ψυχαγωγίας/διασκέδασής τους. Για τη δημιουργία των χαρτών, οι μαθητές/ριες συνεργάστηκαν και χρησιμοποίησαν την τεχνική του κολάζ (από περιοδικά, εφημερίδες κλπ) , καθώς και ζωγραφική, προκειμένου να δημιουργήσουν πάνω σε μεγάλα χαρτόνια κανσόν, τις δικές τους «αφίσες» -χάρτες συνάντησης των νέων για το νησί της Σύρου, με έμφαση ωστόσο στην πόλη της Ερμούπολης.
Τα έργα που δημιουργήθηκαν ήταν όλα μοναδικά, πολύ διαφορετικά σαν ύφος μεταξύ τους και απεικόνιζαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ιδέες που είχαν οι μαθητές/ριες· ιδέες εύστοχες και πολύ δημιουργικές. Παρά την πίεση του χρόνου για ένα τέτοιο project, τα παιδιά απόλαυσαν τη διαδικασία και το αποτέλεσμα ήταν όχι απλά ικανοποιητικό, αλλά μεγαλύτερο των προσδοκιών, τόσο αισθητικά, όσο και ως προς την εξαιρετική συνεργασία μεταξύ των συμμετεχόντων.
Το εργαστήριο έκλεισε με ένα μοίρασμα στον κύκλο της ομάδας, της εμπειρίας που είχαν από τη δημιουργική αυτή διαδικασία. Η εμπειρία που μοιραστήκαμε κατά το κλείσιμο του εργαστηρίου ήταν πολύ θετική για όλους μας και ενθαρρυντική για τις επόμενες συναντήσεις. Έτσι, ανανεώσαμε το ραντεβού μας για την εβδομάδα που ακολουθούσε.
Φωτογραφίες: 2st Workshop Reactive Youth
Αγγελική Τζαάλλα και Δέσποινα Ματσίκα Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό κλάδου ΠΕ23
Το 2ο βιωματικό εργαστήριο πραγματοποιήθηκε την 07/03/2024