Οι πάγοι λιώνουν, η πολική αρκούδα χάνει τον βιότοπό της, η στάθμη της θάλασσας ανεβαίνει και τα ακραία καιρικά φαινόμενα εμφανίζονται όλο και πιο συχνά. Η κλιματική αλλαγή δεν αμφισβητείται πια από κανέναν σοβαρό πολίτη. Έτσι και εμείς, στο πλαίσιο του μαθήματος Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων Δ΄ Γυμνασίου αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το θέμα αυτό, που αποτελεί ένα σημαντικό ζήτημα στις μέρες μας και φαίνεται να απασχολεί τις περισσότερες χώρες του πλανήτη μας.
Τι είναι όμως η κλιματική αλλαγή; Ποια είναι τα αίτια αυτής της αλλαγής; Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις; Πόσο ευθυνόμαστε και τι μπορούμε να κάνουμε για να σωθεί το κοινό μας σπίτι; Μαζί με τα παιδιά θα προσπαθήσουμε ν΄ αναζητήσουμε τις απαντήσεις στα σημαντικά αυτά ερωτήματα.
Για να εξηγήσουμε όλες αυτές τις έννοιες στα παιδιά προβλήθηκε η παρακάτω παρουσίαση:
Προβλήθηκε το βίντεο της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης : Το ρολόι της καταστροφής
Και το βίντεο της WWF Greece: Μαθητές σε δράση για το κλίμα - Από κάπου χάνει το σχολείο μου
Μετά τις προβολές ακολούθησαν δραστηριότητες με φύλλα εργασίας που είχαν στόχο τα παιδιά:
-Να μάθουν τι είναι η κλιματική αλλαγή, η κλιματική μεταβλητότητα, να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές.
-Ν΄ αναζητήσουν τις αιτίες και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, μέσα από ευχάριστες, παιγνιώδους μορφής δραστηριότητες.
-Να σκεφτούν κριτικά πάνω στα δεδομένα, να ανασκευάσουν πιθανές λανθασμένες απόψεις και να προτείνουν λύσεις.
-Να βρουν τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος και ν’ αναλάβουν δράση, αλλάζοντας την καθημερινή τους πρακτική.
-Να αναγνωρίσουν τις φυσικές καταστροφές και τη σύνδεσή τους με την κλιματική αλλαγή.
-Να μάθουν για τον τρόπο αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών και ιδιαίτερα των πλημμυρών.
-Να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για τις φυσικές καταστροφές.
Ψάξαμε, διαβάσαμε, ακούσαμε, μάθαμε, προβληματιστήκαμε……
Στο τέλος καταλήξαμε ότι το κλίμα που θα βιώσουμε στο μέλλον εξαρτάται από τις αποφάσεις μας τώρα!
Ακούτα Σουλτάνα Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής κλάδου ΠΕ03