Στο πλαίσιο του μαθήματος Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων Δ΄ Γυμνασίου αναρωτηθήκαμε τι είναι αυτό που κάνει τα πάντα να κινούνται, μας βοηθά να ζούμε με ανέσεις και συμβάλει στην οικονομική και τεχνολογική εξέλιξη του κόσμου μας. Η απάντηση είναι η ενέργεια! Είναι τόσο σημαντική για τους ανθρώπους καθώς καθόρισε το παρελθόν, ορίζει το παρόν και προδιαγράφει το μέλλον! Για αυτό και εμείς αποφασίσαμε να γνωρίσουμε την ενέργεια, τις μορφές και τις πηγές της, να αναζητήσουμε τους τρόπους με τους οποίους επηρεάζει τη ζωή μας και το περιβάλλον. Ακόμη να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να εξοικονομήσουμε ενέργεια και να προστατεύσουμε τη γη μας.
Ανακαλύψαμε τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, κατανοώντας τους τρόπους με τους οποίους παράγεται η ενέργεια στη φύση από τον άνεμο, τον ήλιο, το νερό, τη θερμότητα της γης και τα φυτά. Ενημερωθήκαμε για τα οφέλη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο περιβάλλον αλλά και την οικονομία, παράλληλα με τις καταστροφικές συνέπειες που επιφέρουν άλλες μορφές ενέργειας (κάρβουνο, πετρέλαιο, πυρηνική ενέργεια) στον πλανήτη και στον άνθρωπο.
Ειδικότερα, οι στόχοι που θέσαμε ήταν:
• Να έρθουν σε επαφή με την αιολική, την ηλιακή και την υδροηλεκτρική ενέργεια μέσω της επίδειξης εποπτικού υλικού.
• Να αποκτήσουν θετική στάση απέναντι στις εναλλακτικές πηγές ενέργειας
• Να αποκτήσουν βασικές γνώσεις για τον τρόπο παραγωγής θερμότητας και ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
• Να ανακαλύψουν τρόπους με τους οποίους μπορούν οι ίδιοι να εξοικονομήσουν ενέργεια
Για το σκοπό αυτό προβλήθηκε το video
Τι είναι η ενέργεια; https://www.youtube.com/watch?v=ocJEdy2WeTw&t=15s
και οι παρουσιάσεις
Μορφές ενέργειας https://atheo.gr/yliko/fst/p/1,1/index.html
Ανανεώσιμες και μη πηγές ενέργειας https://atheo.gr/yliko/fst/p/1,12/index.html
Καταλήξαμε ότι όλοι μπορούμε να βοηθήσουμε στην εξοικονόμηση της ενέργειας με πολύ απλές καθημερινές κινήσεις.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
1. Όταν υπάρχει επαρκής φωτισμός από τον ήλιο, να κλείνουμε τα φώτα.
2. Να κλείνουμε τα παράθυρα, αν έχουμε ανοιχτή την θέρμανση.
3. Όταν φεύγουμε από ένα δωμάτιο κλείνουμε το φως.
4. Όταν έχουμε έντονη ηλιοφάνεια, κλείνουμε την θέρμανση.
5. Να μην αφήνουμε συσκευές στην πρίζα σε αναμονή.
6. Όταν πλένουμε τα χέρια μας, δεν αφήνουμε τη βρύση ανοιχτή να τρέχει χωρίς λόγο.
7. Τις μέρες που κάνει κρύο, φροντίζω να ντύνομαι με ζεστά ρούχα.
8. Ρυθμίζουμε το θερμοστάτη κεντρικής θέρμανσης στους 18-19 βαθμούς Κελσίου (18-19 ο C) Η ρύθμιση του θερμοστάτη ψηλότερα δεν εξασφαλίζει την ταχύτητα θέρμανσης. Αντίθετα, αυξάνει την κατανάλωση ενέργειας.
9. Αντίστοιχα για τα κλιματιστικά ρυθμίζουμε το θερμοστάτη στους 26-27ο C. Είναι ενεργοβόρο και ανθυγιεινό να έχουμε χαμηλότερες θερμοκρασίες το καλοκαίρι.
Ακούτα Σουλτάνα Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής ειδικότητάς ΠΕ03