Συντάχθηκε από Παυλάκος Μαυροειδής στις . Last updated on . Εμφανίσεις: 1021
Η μάθηση σίγουρα δεν μπορεί να περιοριστεί στο χώρο του σχολείου. Η απόδραση στη φύση και συγκεκριμένα στην περιοχή Άδειατα της Σύρου με αφορμή το ραντεβού μας με τον μελισσοκόμο (και μαθητή μου στα ΣΔΕ) Ηλία Πρέκα αποτέλεσε μια μοναδική επιβεβαίωση της ανυπολόγιστης αξίας της ενεργητικής μάθησης.
Πέτρος μαθητής της Γ γυμνασίου του σχολείου μας έχει δείξει τεράστιο ενδιαφέρον για τη μελισσοκομία. Δεν χρειαζόταν λοιπόν δεύτερη σκέψη για την επίσκεψή μας στην οικογένεια των μελισσών.
Ο Ηλίας μας περίμενε με ένα πλατύ χαμόγελο και αρχικά μας ξενάγησε στον μικρό αλλά τόσο ζεστό χώρο του όπου έχει αποθηκευμένα όλα όσα χρειάζεται ένας μελισσοκόμος. Έπειτα μας φόρεσε ειδικές στολές προστασίας και μας εξήγησε τους βασικούς κανόνες προσέγγισης στις κυψέλες. Εγώ έμεινα λίγα βήματα πιο πίσω και παρακολουθούσα το πάθος του μεγάλου και του μικρού μελισσοκόμου. Μιλούσαν τη δική τους γλώσσα και τα μάτια τους έλαμπαν από τη στιγμή που άνοιξε η κυψέλη. Ο Πέτρος έχει τόσες πολλές γνώσεις για το αντικείμενο αυτό που με εντυπωσίασαν. Κάθε τι που μας έλεγε ο Ηλίας το γνώριζε και το έντυνε με παραπάνω πληροφορίες. Απόρησα πραγματικά με το επίπεδο γνώσεων του μικρού μαθητή και τον ρώτησα από πού έχει μάθει όλα αυτά. Έχει πάει μόνο μια ακόμα φορά σε μελίσσι απλά για να το δει και από τότε έπαιρνε πληροφορίες από το διαδίκτυο ή όπου αλλού έβρισκε σχετικές πληροφορίες. Δεν στέκομαι στις ενέργειες που κάναμε στις κυψέλες γιατί αυτό που πραγματικά μάθαμε είναι ότι η γνώση δεν σταματά σε ένα σχολικό βιβλίο. Το κλειδί για τη μάθηση είναι η πράξη, πόσο μάλλον όταν αυτή ξεκλειδώνει τα θέλω των παιδιών μας.
Σ' ευχαριστούμε θερμά Ηλία για αυτή τη μοναδική εμπειρία. Σ' ευχαριστώ θερμά Πέτρο που μου θύμισες πως πρέπει να κυνηγάμε αδιάκοπα τα θέλω μας.