Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο - Λύκειο Σύρου...  Επικοινωνία...

Συνέντευξη με το 5μελές του Σχολείου μας

Στις 12 Οκτωβρίου 2010 πραγματοποιήθηκαν οι μαθητικές εκλογές στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Σύρου. Η εκλογική διαδικασία ανέδειξε τους 5 συμμαθητές μας, που θα εκπροσωπούν το σχολείο μας τη φετινή χρονιά. Αυτοί είναι: ο Μπάιλας Νίκος Πρόεδρος, Χατζαντώνης Κώστας Αντιπρόεδρος, Καψωμενάκης Νίκος  Γραμματέας, Σφακιανάκης Μάρκος Ταμίας, Μονογυιός Πάρης Μέλος. Η συντακτική μας ομάδα έκλεισε ραντεβού με το 5μελές στην αίθουσα «Κωνσταντίνουνος Τουλούπης» για να μάθει περισσότερα  για το 5μελές μας.

ΑΤΣΙΔΑ: Αν μπορούσατε να δώσετε μια ταυτότητα στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής ποια θα ήταν αυτή; Τι ακριβώς είναι το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής; 

Το σχολείο μας έχει ήδη μια ταυτότητα  την οποία εμείς  σαν 5μελες προσπαθούμε να την βελτιώσουμε . Το σχολείο μας είναι ένα σχολείο που δίνει μια δεύτερη  ευκαιρία σε παιδιά που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μας βοηθάει να βγούμε καλύτεροι άνθρωποι στη κοινωνία. Μερικοί θεωρούν ότι ένα σχολείο Ειδικής Αγωγής έχει παιδιά προβληματικά. Το σχολείο μας είναι σχολείο Ειδικής Αγωγής, όχι για προβληματικά παιδιά αλλά για παιδιά με ιδιαιτερότητες, για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η διαφορετικότητα και ο σεβασμός είναι οι λέξεις που ταιριάζουν με το σχολείο μας όπου οι μαθητές έχουν διαφορετική αντιμετώπιση.  Είναι για εμάς λοιπόν, το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής  μια ευκαιρία να μάθουμε πράγματα, είναι ένα σχολείο που μας βοηθάει να διαβάζουμε και να γράφουμε καλά. Μας προσφέρει πολλά. Όπως γνωστικές, καλλιτεχνικές, κοινωνικές και άλλες δεξιότητες. Οι σχέσεις μεταξύ καθηγητών και μαθητών είναι άψογες. Είμαστε περήφανοι ως μαθητές και ως πολίτες που η Σύρος έχει ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής.

ΑΤΣΙΔΑ: Σας αρέσει το σχολείο μας έτσι όπως είναι τώρα ή θα θέλατε να αλλάξετε κάτι σε αυτό;

Το σύστημα διδασκαλίας στο σχολείο μας είναι άψογο, το μόνο που μας χαλάει είναι ότι δεν έχουμε αίθουσες και κάνουμε μάθημα σε καμαράκια, διότι καμαράκια είναι. Σε μόνιμη βάση χρησιμοποιούμε εργαστήρια ως αίθουσες διδασκαλίας γενικών μαθημάτων, όπως για παράδειγμα της κομμωτικής, χωρίς να έχουμε μάθημα κομμωτικής. Έτσι λοιπόν κάνουμε μάθημα σε αίθουσες ανεπαρκείς για τα μαθήματα μας. Θα θέλαμε λοιπόν να ζητήσουμε από τους αρμόδιους αίθουσες, χώρους διδασκαλίας.

ΑΤΣΙΔΑ: Πιστεύετε ότι η συγκατοίκηση μας με τα άλλα σχολεία αποτελεί πρόβλημα; Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε εμείς ως ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής για να βελτιώσουμε τις σχέσεις μας με τα άλλα σχολεία του σχολικού συγκροτήματος;

Το να βρισκόμαστε με άλλα παιδιά στο σχολικό συγκρότημα είναι πιστεύουμε μια πολύ καλή ευκαιρία για να επικοινωνούμε με πολλά παιδιά και να ανταλλάζουμε απόψεις.. Δυστυχώς όμως, από κάποια άτομα δεχόμαστε ρατσισμό. Αυτό δε σημαίνει ότι η συγκατοίκηση μας είναι κακή. Μας αρέσει που βρισκόμαστε και με άλλα παιδιά. Έχουμε φίλους άλλωστε και από τα άλλα σχολεία. Το θέμα του ρατσισμού όμως μπορεί να λυθεί. Πιστεύουμε ότι σε αυτό θα βοηθήσει και η εφημερίδα μας η «ΑΤΣΙΔΑ». Και αυτό γιατί διαβάζοντας την πολλοί θα καταλάβουν τι είναι το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής.

Κάποιοι βέβαια χαρακτηρίζουν το σχολείο μας ως σχολείο για «αγαθά». Πιστεύουμε ότι ο ρατσισμός είναι θέμα μόρφωσης και συμπεριφοράς. Μας θεωρούν «καθυστερημένα», αλλά πιστεύουμε ότι αυτές είναι ξεπερασμένες, «καθυστερημένες» απόψεις του παρελθόντος. Υπάρχουν άνθρωποι που κρίνουν με βάση αυτό που ακούν και άλλοι που κρίνουν με βάση αυτό που βλέπουν. Αν κάποιος λοιπόν έρθει να δει τι γίνεται στο σχολείο μας, θα δει ένα σχολείο με πολλές δραστηριότητες, καλλιτεχνικές, κοινωνικές και άλλες. Θα δει ένα σχολείο που θέλει συνεργασία με άλλα σχολεία για την ανάπτυξη από κοινού δεξιοτήτων .

ΑΤΣΙΔΑ: Πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει καλή συνεργασία μεταξύ τον μελών του 5μελους. Ισχύει αυτό; Αληθεύει;

 Το 5μελες ψηφίστηκε από το σχολείο μέσα από μια συνηθισμένη δημοκρατική διαδικασία. Στη συνέχεια το 5μελες αποφάσισε για πρόεδρο, αντιπρόεδρο, γραμματέα, και ταμία. Είναι φυσικό όταν συγκεντρωνόμαστε να υπάρχουν διαφωνίες, καβγάδες και τις περισσότερες φορές για ασήμαντα πράγματα. Όλοι μας προσπαθούμε να βγάλουμε το καλύτερο μας εαυτό. Πιστεύουμε όμως, ότι τελικά οι αποφάσεις βγαίνουν στην ώρα τους και σωστά. Είναι αλήθεια όμως ότι πρέπει να πάρουμε ποιο σοβαρά το θέμα 5μελες, και έτσι θα μπορούμε να κάνουμε καλύτερα πράγματα.

ΑΤΣΙΔΑ: Ποιους στόχους έχετε θέσει ως 5μελες για το σχολείο μας;

Ο πρώτος μας στόχος είναι η συμμετοχή μας στα αποτυπώματα 2011 με θέμα τα special Olympic. Η δραστηριότητα αυτή θα γίνει σε συνεργασία με άλλα σχολεία. Δεύτερος στόχος μας  είναι να ανεβάσουμε και φέτος ένα θεατρικό. Επίσης θέλουμε να συνεχίσουμε την ημέρα δημιουργικής απασχόλησης όπου όλα τα παιδιά μαζί φτιάχνουμε πράγματα για το παζάρι που θα κάνουμε φέτος. Όλα τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν θα μπουν στο ταμείο του σχολείου μας για την εκδρομή μας. Όσο για το θεατρικό στόχος μας είναι φέτος να πάρουν πιο πολλά παιδιά μέρος. Ελπίζουμε οι παραστάσεις να γίνουν πριν το Πάσχα. Ως μαθητές ανεβάζουμε το θεατρικό για την δική μας διασκέδαση άλλα επίσης γιατί η τέχνη είναι μόρφωση και η εμπειρία ανεπανάληπτη.


Λουΐζα Ρούσσου, Χρυσούλα Μηλιώτη και Νίκος Σερεφίδης Μαθητές της Γ΄ Τάξης
Ατσίδα - Φύλλο Φεβρουαρίου 2011 - Σχολική Εφημερίδα του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Σύρου