Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο - Λύκειο Σύρου...  Επικοινωνία...

2016-2017

Προγράμματα και Δράσεις 2016-2017

· Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η Δράση «Κινηματογραφικό Εργαστήρι» στο πλαίσιο της οποία υλοποιήθηκε η μεγάλου μήκους ταινία «Ο Μπακαλόγατος της Σύρας» την οποία παρακολούθησαν πάνω από 1000 θεατές σε  πέντε προβολές, ελεύθερες για το κοινό στον κινηματογράφο Παλλάς. Την ταινία μας προβλήθηκε στο 3o φεστιβάλ ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης του ΕΕΕΕΚ Πειραιά, από πολλά σχολεία σε όλη την Ελλάδα και από την τοπική τηλεόραση.

· Επίσης υλοποιήθηκε η μικρού μήκους ταινία «Ό,τι δεν μπόρεσα να πω…» η οποία συμμετείχε στον μαθητικό διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους Cineμάθεια 2017 και απέσπασε Α Βραβείο Καλύτερης ταινίας μυθοπλασίας, Βραβείο Σεναρίου, Βραβείο Σκηνοθεσίας, Βραβείο Φωτογραφίας, Βραβείο μουσικής Επιμέλειας, Βραβείο Α Ρόλου Αγοριού στο Νίκο Σκαλίμη και Α βραβείο Αφίσας.

· Υλοποιήθηκε με επιτυχία το πολιτιστικό πρόγραμμα «Εικαστικό Εργαστήρι - Εκφράζομαι μέσα από την τέχνη» στο πλαίσιο του οποίου μεταξύ άλλων πραγματοποιήθηκαν εικαστικά εργαστήρια, διδακτικές επισκέψεις, δημοσιεύσεις άρθρων στον ιστότοπο του σχολείου μας και τη σχολική μας εφημερίδα και έκθεση φωτογραφίας.

· Υλοποιήθηκε με επιτυχία το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με γενικό θέμα: «Φροντίζω την υγεία μου μέσω της διατροφής και της άσκησης», στο πλαίσιο του οποίου μεταξύ άλλων πραγματοποιήθηκαν βιωματικά εργαστήρια, ενημερώσεις από ειδικούς και παιχνίδια.

· Εκδόθηκαν τρία φύλλα της σχολικής εφημερίδας «Ατσίδα» που διακινήθηκαν έντυπα στο σχολείο και ηλεκτρονικά στην σχολική κοινότητα των Κυκλάδων, τα τοπικά μέσα επικοινωνίας και σε σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής σε όλη την Ελλάδα.

· Ενημερωνόταν  συνεχώς  ο  ιστότοπος του σχολείου www.atsida.gr, με τα νέα και τις δράσεις μας.

· Πραγματοποιήθηκε ψήσιμο και γιορτή την ημέρα της Τσικνοπέμπτης στο χώρο του σχολείου.

· Το σχολείο μας, το Γενικό Λύκειο Σύρου και το Επαγγελματικό Λύκειο Σύρου πραγματοποίησαν αθλητικές δραστηριότητες από κοινού, στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού.

· Συμμετείχαμε σε ραδιοφωνική εκπομπή με του ΣΔΕ Σύρου στον ραδιοφωνικό σταθμό της Ιερά Μητρόπολης Σύρου.

· Συμμετοχή στο τουρνουά καλαθοσφαίρισης 3x3 των Γυμνασίων της Σύρου, με μικτή σχολική ομάδα.

· Το σχολείο μας συμμετείχε με δύο μαθητές στον 22ο Δρόμο Ειρήνης.

· Πραγματοποιήθηκαν πέντε (5) ημέρες δημιουργικής απασχόλησης στο πλαίσιο των οποίων κατασκευάστηκαν  λαμπάδες, στολίδια, τσάντες, κολιέ, φωτιστικά, στεφάνια, βαζάκια ρεσώ, μαρμελάδες, άλατα και ημερολόγια.

· Πραγματοποιήθηκε Χριστουγεννιάτικο Παζάρι με ημερολόγια που κατασκεύασαν οι μαθητές στο πνευματικό κέντρο του Δήμου Σύρου Ερμούπολης  στο πλαίσιο ημερίδας που οργανώθηκε στο νησί μας με θέμα «Η Ειδική Αγωγή στο Νησί μας» με στόχο την ενίσχυση του μαθητικού ταμείου.

· Πραγματοποιήθηκε τριήμερο Πασχαλινό Παζάρι με κατασκευές των μαθητών στην Πλατεία Μιαούλη με στόχο την ενίσχυση του μαθητικού ταμείου.

· Με τέσσερα έργα συμμετείχε το σχολείο μας στον Μαθητικό Καλλιτεχνικό Διαγωνισμό «Λέμε όχι στην πλαστική σακούλα». Τα έργα των μαθητών μας μαζί  τσάντες που φιλοτέχνησαν μαθητές των σχολείων της Σύρου, εκτέθηκαν το διάστημα 8-12 Μαΐου, στην Αίθουσα «Ροΐδη» του Πνευματικού Κέντρου Ερμούπολης.

· Συμμετείχαμε με κατασκευές των μαθητών μας και φωτογραφικό υλικό από το εικαστικό εργαστήρι μας στην έκθεσης Εργαστηριακού Κέντρου Σύρου.

· Εκθέσαμε τις φωτογραφίες του εικαστικού εργαστηρίου στον κινηματογράφο Παλλάς Σύρου, στη διάρκεια των προβολών της κινηματογραφικής ταινίας του σχολείου μας «Ο Μπακαλόγατος της Σύρας».

· Το σχολείο μας έλαβε μέρος με επιτυχία στους περιφερειακούς αγώνες του 2ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ρομποτικής Γυμνασίων.

· Οι μαθητές του σχολείου μας έλαβαν μέρος στη δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης μαθητών για το «Περιβαλλοντικό Θέμα της. Πλαστικής Σακούλας» που οργανώθηκε από το Γραφείο Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της ΔΔΕ Κυκλάδων σε συνεργασία με την το δίκτυο Μεσόγειος SOS, στο πλαίσιο του εγκεκριμένου από το Υπουργείο Παιδείας προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Λέμε Αντίο στην Πλαστική Σακούλα».

· Μαθητές και εκπαιδευτικοί βοήθησαν στην οργάνωση της επιμορφωτικής ημερίδα με θέμα «Η Ειδική Αγωγή στο Νησί μας» που  πραγματοποιήθηκε στο νησί μας το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2016 και συμμετείχε με δύο εισηγήσεις σε αυτήν.

· Στο πλαίσιο της Θεματικής εβδομάδας (28 Φεβρουαρίου - 3 Μαρτίου) την πόρτα του σχολείου πέρασαν επιστήμονες που δραστηριοποιούνται σε διάφορα επαγγέλματα και όλοι μαζί γεμίσαμε τις μέρες με πλήθος βιωματικών εργαστηρίων, ομιλίες και παρουσιάσεις ως εξής:

Βιωματικά Εργαστήρια

· Το Σώμα Μου
· Μαγειρέματα - Τραπέζι για όλους
· Διατροφή και Βάρος
· Η Πυραμίδα της Διατροφής
· Τα Πέντε Χρώματα στη Διατροφή μας
· Πόση Ζάχαρη
· Μέτρηση Δείκτη Μάζας Σώματος
· Συνέντευξη από το Κυλικείο
· Οικολογικό αποτύπωμα
· Σχέσεις και ποιότητα ζωής, Ψυχολόγοι Κέντρου Πρόληψης «Θησέας», Βαρθαλίτου,  Προκοπίου
· Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
· Φύλο, στερεότυπα και υγιείς σχέσεις
Ομιλίες - Παρουσιάσεις
· «Έμφυλες Ταυτότητες» από την Παιδίατρο του Γενικού Νοσοκομείου Σύρου, κ. Χύτη
· «Διατροφή και Ποιότητα Ζωής» από το Διατροφολόγο του Γενικού Νοσοκομείου Σύρου, κ. Γεδεών Μ.
 

Πραγματοποίησε εκπαιδευτικές επισκέψεις:

· στο θέατρο Απόλλων και παρακολούθησε
· την Χορευτική Παράσταση "No-Bullying"
· το παιδικό θεατρικό έργο του Αντώνη Κρύσιλα «Η Γαλάτεια & τα Μυρμήγκια»
· την παράσταση «Τα Δεκανίκια ή πώς ξέμαθα να περπατώ»
· την κωμωδία «Όρνιθες» διασκευασμένη για παιδιά του θιάσου «Έξοδος Αιγαίου – Θεατρική Έξοδος»
· στο εργαστήρι πηλού της  κυρίας Σοφίας Τριγώνη στα Χρούσσα
· στο αμφιθέατρο του 1ου και 2ου Γυμνασίου όπου ομάδα μαθητών μας μαζί με συμμαθητές τους από τα άλλα γυμνάσια του νησιού παρακολούθησαν βιωματική - διαδραστική δραστηριότητα  με θέμα «Το Ουράνιο Τόξο», που στοχεύει στη διερεύνηση των ιδιοτήτων του Φωτός
· Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στον τομέα πληροφορικής του Ε.Κ. Σύρου.
· Πραγματοποιήθηκαν τέσσερις σχολικοί περίπατοι και μία ημερήσια εκδρομή στα πλαίσια των οποίων έγιναν: αγώνες ποδοσφαίρου και βόλεϋ, ψάρεμα, περίπατοι, παιχνίδια, ψήσιμο και γιορτή για την ημέρα της Τσικνοπέμπτης στο χώρο του σχολείου.

Οι μαθητές μας στη συντριπτική τους πλειοψηφία κατάλαβαν ότι έχουν δυνατότητες να κάνουν μόνοι τους εργασίες που τους αναθέτουν, στις οποίες βρίσκουν εφαρμογή αυτά που μαθαίνουν στο σχολείο.
Συναγωνίστηκαν – συνεργάστηκαν υπό ίσους όρους με μαθητές της ηλικίας τους, που φοιτούν σε άλλα σχολεία του νησιού και κατάλαβαν ότι έχουν δυνατότητες, δεξιότητες και ταλέντα ισοδύναμα ή και καλύτερα από κάποιους συνομηλίκους τους σε τυπικά σχολεία.
Λειτούργησαν στην πλειονότητά τους με ομαδικότητα συνεργαζόμενοι, ώστε να συνδυάσουν τις γνώσεις που ο καθένας απέκτησε μέσα στο σχολείο, με στόχο την ολοκλήρωση των εργασιών τους.
Απέκτησαν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση από τη στιγμή που τελικά κατάφεραν να υλοποιήσουν με επιτυχία, ό,τι τους ανατέθηκε.
Δόθηκε στους μαθητές η δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με περιβάλλοντα και ανθρώπους που δεν είχαν δει ποτέ από κοντά και να βελτιώσουν την κοινωνική τους συμπεριφορά.