Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο - Λύκειο Σύρου. 

Μέσα στην Τάξη

Η Δική μας Camera Obscura

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Αφού ενημερωθήκαμε  για την ιστορία της φωτογραφικής μηχανής αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε και εμείς την δική μας camera obscura. Ψάξαμε στο internet και βρήκαμε αρκετές κατασκευές που αφορούσαν το θέμα μας.

Χωριστήκαμε σε ομάδες και κάθε μια έκανε την δική της κατασκευή.

Πρώτη Ομάδα

Υλικά

  • 1 χάρτινο κουτί

  • 1 κουτί μεταλλικό κυλινδρικό

  • Μονωτική ταινία

  • Ρυζόχαρτο

Βήματα

  1. Τρυπάμε το κυλινδρικό κουτί με ένα καρφί και στο άλλο άκρο του στερεώνουμε ένα ρυζόχαρτο.

  2. Κάνουμε από την μια μεριά μια τρύπα στο χάρτινο κουτί στο μέγεθος του κυλινδρικού και από την άλλη μια τρύπα στο μέγεθος ενός κέρματος.

  3. Κολλάμε με μονωτική ταινία, το κυλινδρικό κουτί στο χάρτινο με την τρύπα από το καρφί προς τα έξω. Κοιτάμε από την μικρή τρύπα το είδωλο της εικόνας που απεικονίζεται πάνω στο ρυζόχαρτο αντεστραμμένη.

Φωτογραφίες

Βίντεο Κατασκευής

Δεύτερη Ομάδα

Υλικά

  • Ένα κουτί πατατάκια pringles

  • Ρυζόχαρτο

  • Μονωτική ταινία

Βήματα

  1. Κόβουμε το ένα τρίτο του κουτιού pringles.

  2. Κάνουμε από την μια μεριά μια τρύπα στο χάρτινο κουτί και στο άλλο άκρο του στερεώνουμε ένα ρυζόχαρτο.

  3. Ενώνουμε τα δυο μέρη του κουτιού pringles με την μονωτική ταινία. Κοιτάμε το είδωλο της εικόνας που απεικονίζεται πάνω στο ρυζόχαρτο αντεστραμμένη.

Φωτογραφίες

Βίντεο Κατασκευής

Τρίτη Ομάδα

Υλικά

  • 2 ρολά κουζίνας χωρίς το χαρτί το ένα μικρότερο

  • ρυζόχαρτο

  • 1 μεγεθυντικό φακό διαμέτρου όση το ρολό

  • κόλλα

  • σέλοτειπ

Βήματα

  1. Στερεώνουμε τον μεγεθυντικό φακό πάνω στο μικρότερο ρολό με σέλοτέιπ ή μονωτική ταινία.

  2. Τοποθετούμε το μικρό ρολό μέσα στο μεγάλο, και στο ελεύθερο άκρο στερεώνουμε το ρυζόχαρτο.  Φροντίζουμε ώστε το ρυζόχαρτο να είναι τεντωμένο.

  3. Κρατάμε την κατασκευή μας κοντά στο παράθυρο, με τον φακό να κοιτά προς τα έξω. Εστιάζουμε στην εικόνα που μας ενδιαφέρει κάνοντας ζουμ με τα δύο ρολά μέχρι να καθαρίσει το είδωλο της εικόνας. Τι παρατηρούμε; Πάνω στο ρυζόχαρτο σχηματίζεται η εικόνα που βλέπουμε αντεστραμμένη.

Φωτογραφίες

Ακούτα Σουλτάνα, Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03

Camera Obscura - Σκοτεινός Θάλαμος

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Camera = “ Δωμάτιο ” - Obscura = “ Σκοτεινό ” στα Λατινικά.

Η ιστορία της φωτογραφίας αρχίζει από ένα δωμάτιο εντελώς σκοτεινό, που στην μία άκρη του είχε μια πολύ μικρή τρύπα. Η Camera Obscura είναι ένα δωμάτιο ή ένα κουτί εντελώς σκοτεινό, που στην μία άκρη έχει μία γυαλιστερή επιφάνεια και στην ακριβώς απέναντι άκρη μια πολύ μικρή τρύπα.

Αν μπείτε σε ένα πολύ σκοτεινό δωμάτιο μια ηλιόλουστη ημέρα και κάνετε μια μικρή τρύπα σε ένα παράθυρο και κοιτάξετε στον απέναντι τοίχο θα δείτε μια εικόνα έγχρωμη του τοπίου που είναι έξω από το δωμάτιο ανάποδα (ανεστραμμένο είδωλο).
Αυτό το φαινόμενο δεν είναι μαγικό απλά στηρίζετε σε ένα νόμο της φυσικής.
Οι ακτίνες του φωτός ταξιδεύουν σε ευθεία γραμμή, με αποτέλεσμα να σχηματίζεται ανάποδα πάνω στη γυαλιστερή επιφάνεια μια εικόνα των αντικειμένων που βρίσκονται έξω από το δωμάτιο (ανεστραμμένο είδωλο).

Αυτός ο νόμος της οπτικής ήταν γνωστός στους αρχαίους χρόνους. Οι πρώτες αναφορές έρχονται από τον 5ο αιώνα π.χ από τους κινέζους και τους αρχαίους Έλληνες. Οι φακοί, τα κάτοπτρα, οι ιδιότητες του φωτός, η σύνθεση και η δημιουργία των χρωμάτων, οι νόμοι της ανάκλασης και της διάθλασης, είχαν παρατηρηθεί και διατυπωθεί έγγραφα κατά την αρχαιότητα.

Ο Αριστοτέλης, ο μεγάλος Έλληνας σοφός ,γύρω στο 310 π.Χ. παρατήρησε το φαινόμενο του σκοτεινού δωματίου. Παρατήρησε μια εικόνα κατά την διάρκεια της έκλειψης της σελήνης που προβλήθηκε στο έδαφος μέσω των τρυπών από ένα κόσκινο και από τα χάσματα μεταξύ των φύλλων ενός πλατανιού. Το φαινόμενο της συμπεριφοράς των ακτινών του φωτός, όταν περνάνε μέσα από μία μικρή τρύπα, την ευθύγραμμη διάδοση του φωτός και του σχηματισμού του ειδώλου ενός αντικειμένου μέσα από μία μικρή τρύπα, περιγράφονται σε βασικές γραμμές, από τον μεγάλο σοφό, στο 15ο κεφάλαιο του βιβλίου του «Προβλήματα». Αργότερα, στον 11ο αιώνα, ο άραβας επιστήμονας Αλχαζέν περιγράφει το ίδιο φαινόμενο.

Διαβάστε Περισσότερα

Χριστουγεννιάτικα Στολίσματα 2016-2017

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Το πνεύμα των Χριστουγέννων πλημμύρισε της αίθουσες του σχολείου μας. Στολίσαμε το Χριστουγεννιάτικο δέντρο στο γραφείο των καθηγητών και τις τάξεις του σχολείου με μικρά και μεγάλα αυτοσχέδια στολίδια. Ο χιονάνθρωπος έκλεψε την παράσταση.

Φωτογραφίες

Πήλινα Στολίδια

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Δημιουργικής Απασχόλησης της Α τάξης, δημιουργήσαμε στολίδια από πηλό.  Προμηθευτήκαμε πηλό που στεγνώνει στον αέρα. Τον πλάσαμε σε διάφορα σχήματα. Αφήσαμε τις δημιουργίες μας να στεγνώσουν και τις ζωγραφίσαμε. Προσθέσαμε κορδέλες και χάντρες μετατρέποντάς τες σε στολίδια. Πήραμε κουτιά και τα μετατρέψαμε σε χριστουγεννιάτικα κάνοντας ντεκουπάζ εικόνες που μας άρεσαν στο καπάκι τους . Όλα τα παιδιά πήραν από ένα στολίδι για το χριστουγεννιάτικο δέντρο τους.

Στολίδια και Κουτάκια

Γεωπόνων Γεύσεις

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Ο τομέας της Γεωπονίας μας δίνει την ευκαιρία να ξεδιπλώσουμε το ταλέντο μας στη μαγειρική.  Τα θρεπτικά συστατικά γίνονται σαφώς ευκολότερα κατανοητά πάνω από τη μαγική μυρωδιά της κατσαρόλας. Μάθημα, επιστήμη, δημιουργία, γεύση και συναίσθημα γίνονται ένα.

Η πρώτη μας απόπειρα έγινε φτιάχνοντας πατάτες με σουτζουκάκια. Στη δεύτερη απόπειρα προσθέσαμε και γλυκό. Φτιάξαμε κοτομπουκιές και ρύζι με γλυκόξινη σάλτσα, καθώς και χαλβά σιμιγδαλένιο. Στη διαδικασία συμμετείχε και η γλυκιά μας κυρία Ελευθερία, που είναι υπεύθυνη για την καθαριότητα του σχολείου μας (παλιά, έμπειρη μαγείρισσα).

Η μεγαλύτερη χαρά ήταν ότι το τραπέζι μας μεγάλωσε και καθίσαμε όλοι μαζί και απολαύσαμε τις πραγματικά πεντανόστιμες δημιουργίες των μικρών μας γεωπόνων. Σε άλλα και γρήγορα!!!

Φωτογραφίες

Κοντογιάννη Βασιλική Εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ14.04