Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο - Λύκειο Σύρου. 

Γενική Άρθρογραφία

Σπάσε την σιωπή. Μίλα!

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Στηρίξτε την προσπάθεια των παιδιών του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ρόδου που συμμετέχουν στον σχολικό διαγωνισμό "Κάν'το ν'ακουστεί" του European School Radio στην κατηγορία Ραδιοφωνικό Μήνυμα.

Ψηφίστε τα παιδιά, ώστε να διεκδικήσουν το βραβείο κοινού, πατήστε τον σύνδεσμο http://tiny.cc/to79, πηγαίνετε στην 79η συμμετοχή και πατήστε την καρδούλα κάτω από το μήνυμα.

Ακούστε το μήνυμα τους με τίτλο "Σπάσε την σιωπή. Μίλα!". Η σιωπή άλλους τους κάνει χαρούμενους και άλλους τους πνίγει. Οι μαθητές και μαθήτριες εκφράζουν τα συναισθήματα που βιώνουν στη σιωπή και στο τέλος όλοι συμφωνούν ότι, η σιωπή πρέπει να σπάσει. Μας προτρέπουν να μιλήσουμε, να επικοινωνήσουμε για να αλλάξουμε τον κόσμο!.

Μετεωρολογικά Νέα Ερμούπολης

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Τα Μετεωρολογικά Νέα Ερμούπολης είναι μία ερασιτεχνική, μη κερδοσκοπική ομάδα που απαρτίζεται από τους Νίκο Πιταούλη, Αναστασία Ονάσογλου, Δημήτρη Ψαραδέλη, Θωμά Πιταούλη και Ελισάβετ Καλόγερα και ασχολείται με θέματα σχετικά με τον καιρό. Η ομάδα αυτή δημιουργήθηκε από το Νίκο Πιταούλη, ο οποίος μου παραχώρησε την παρακάτω συνέντευξη. 

-  Νίκο πως σου γεννήθηκε η ιδέα αυτή;

- Από μικρός είχα μεγάλη αγάπη για τον καιρό. Θυμάμαι είχα τοποθετήσει στην αυλή στο σπίτι μου ένα θερμόμετρο και κατέγραφα τις θερμοκρασίες ημερησίως. Επίσης, είχα δημιουργήσει και ένα αυτοσχέδιο βροχόμετρο ώστε να μπορώ να βλέπω τα χιλιοστά της βροχής. Κρατούσα σημειώσεις για τα καιρικά στοιχεία που συγκέντρωνα καθημερινά.

-  Πόσο χρονών ήσουν τότε;

- Νομίζω, πρέπει να ήμουν γύρω στα 11. Μεγαλώνοντας, με τη βοήθεια και του διαδικτύου άρχισα να ψάχνομαι λίγο περισσότερο. Αρχικά ανακάλυψα κάποιες καιρικές ιστοσελίδες στις οποίες παρακολουθούσα live τις συνθήκες που επικρατούσαν σε όλη την Ελλάδα. Έπειτα μου κίνησαν την περιέργεια κάποια προγνωστικά μοντέλα από τα οποία μπορείς να δεις την πιθανή εξέλιξη του καιρού. Έτσι ξεκίνησα να κάνω τα πρώτα μου βήματα στις προγνώσεις, μελετώντας σχετικά άρθρα και χάρτες όπως π.χ. για την θερμοκρασία, την βαρομετρική πίεση, τον υετό. Μετά αγόρασα και τον πρώτο μου μετεωρολογικό σταθμό και τον εγκατέστησα ώστε να συλλέγω και να καταγράφω δεδομένα για το κλίμα και τις καθημερινές μετεωρολογικές συνθήκες της Σύρου.

Διαβάστε Περισσότερα

Φούσκαρα

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Παραδοσιακή Μανιάτικη συνταγή. Φούσκαρα ή τραβηχτές, μια λιχουδιά που μπορείτε να φτιάξετε με απλά υλικά που υπάρχουν σε όλα τα σπίτια ή μπορείτε να βρείτε εύκολα.

Υλικά

1 κιλό Αλεύρι , 2 φακελάκια Μαγιά,
2 κουταλάκια Αλάτι, Νερό όσο πάρει
2 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο και
Λαδί για το τηγάνισμα

Εκτέλεση

Σε ένα μεγάλο μπολ ανακατεύω το αλεύρι με τη μαγιά και το αλάτι. Ρίχνω χλιαρό νερό και ζυμώνω ώστε να φτιάξω μία ζύμη μαλακή. Προσθέτω τις δύο κουταλιές λάδι, ζυμώνω και την αφήνω τουλάχιστον 30΄ σε ζεστό μέρος, σκεπασμένη με πετσέτα ώστε να φουσκώσει. Βάζω σε τηγάνι αρκετό λάδι και όταν κάψει κόβω κομματάκια από το ζυμάρι, τα ανοίγω με το χέρι, τραβώντας τα κυκλικά και τα ρίχνω στο καυτό λάδι. Τα γυρνάω για να τηγανιστούν και από τις δύο μεριές (παίρνουν ένα ελαφρύ ξανθό χρώμα). Τα ακουμπάμε σε χαρτί κουζίνας για να απορροφηθεί το λάδι που περισσεύει. Τα τρώμε με τυρί ή μέλι.

Οι μαθητές του Α2

No Bullying

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου πήγαμε με τους μαθητές του σχολεία μας στο θέατρο Απόλλων και παρακολουθήσαμε μια παράσταση με διάφορα χορευτικά για το BULLYING.

Η παράσταση διοργανώθηκε από την Ομάδα του Εργαστηρίου Τεχνών με έδρα την Τήνου. Μας έδειχνε μέσω των χορευτικών την παρενόχληση των μαθητών αλλά και ότι στο τέλος καταλήγουν όλοι αγαπημένοι. Το θέμα της  παράστασης ήταν ότι δεν πρέπει να χτυπάμε τους συμμαθητές μας και τους άλλους γενικώς και πρέπει όλοι να είμαστε μία ομάδα. Το χορευτικό που μου έκανε εντύπωση ήταν που στην αρχή χορεύανε ανταγωνιστικά γιατί ένας μαθητής δεν είχε χρήματα να αγοράσει τα ίδια ρούχα και πράγματα με τους υπόλοιπους. Στο τέλος όμως, όλοι αγαπήθηκαν.

           Αρχικά, ένιωθα λυπημένη γιατί μάλωναν συνέχεια ενώ στο τέλος που αγαπήθηκαν ένιωσα χαρούμενη γιατί πρέπει να είμαστε ενωμένοι και να λειτουργούμε όλοι σαν μια ομάδα.  Η προσπάθεια των παιδιών μου φάνηκε πολύ καλή και θα ήθελα να δώσω συγχαρητήρια στα παιδιά που ήρθαν στο θέατρο μας και μας δείξανε τόσα ωραία πράγματα. Με απλό και όμορφο τρόπο καταλάβαμε και μάθαμε πολλά πράγματα.

Από την παράσταση έμαθα ότι δεν πρέπει να μαλώνουμε αλλά να είμαστε όλοι μία ομάδα . Πρέπει λοιπόν, όλοι να είμαστε ενωμένοι για να βγαίνει το αποτέλεσμα που ζητάμε. Τίποτα δε λύνεται με το ξύλο αλλά πρέπει να κάνουμε πάντα διάλογο. Εύχομαι όλοι να προσπαθούμε και να είμαστε αγαπημένοι γιατί δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε.

Μαυροκεφάλου Φλώρα & Οικονομίδη Κωνσταντίνα μαθήτριες της Δ΄Τάξης

Τα γκράφιτι στη σημερινή εποχή

Εκτύπωση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Το γκράφιτι είναι μια μορφή τέχνης και ένας διαφορετικός τρόπος έκφρασης για αρκετούς ανθρώπους, κυρίως νέους σε ηλικία. Το γκράφιτι είναι παράνομη πρακτική αλλά πραγματοποιείται πολύ εύκολα και γι’ αυτό το συναντάμε πολύ συχνά. Οι πιο συνηθισμένες μορφές γκράφιτι που μπορούμε να συναντήσουμε είναι η αναγραφή μικρού κειμένου ή συνθημάτων, τα στιχάκια τραγουδιών καθώς και οι διάφορες αναπαραστάσεις. Το μήνυμά του μπορεί να είναι πολιτικό, κοινωνικό ή ακόμα και προσωπικό.  Ένα γκράφιτι μπορεί να αποτυπωθεί παντού. Ένα από τα ποιο  συνηθισμένα μέρη που μπορούμε να τα θαυμάσουμε είναι τα σχολεία. Οι μαθητές συνηθίζουν να  ζωγραφίζουν ονόματα ομάδων ή μαθητών, στιχάκια από τραγούδια ακόμα και συνθήματα από τις αγαπημένες τους ομάδες. Συχνά, βλέπουμε διάφορες ζωγραφιές όπως καρδούλες, λουλούδια, πρόσωπα ή την προσωπική υπογραφή κάποιου μαθητή.  Τα σχολικά γκράφιτι τα συναντάμε συνήθως πάνω σε θρανία αλλά και στους τοίχους του σχολικού χώρου. Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές εκφράζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά του, ίσως όμως και την κούραση ή τη βαρεμάρα τους. Πρέπει να παραδεχτούμε ότι μερικά γκράφιτι είναι πολύ όμορφα μπορούν να θεωρηθούν πραγματικά έργα τέχνης!

Παρουσίαση

Κατεβάστε την παρουσίαση σε μορφή ppt

Ψαραδέλης Δημήτρης Μαθητής της Ε Τάξης