Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο - Λύκειο Σύρου. 

Η Ελληνική Φιλοξενία

Ο Ελληνικός λαός φημίζεται σε όλο τον κόσμο για τον τρόπο που υποδέχεται τους ξένους και τους επισκέπτες στον τόπο του, για τη λεγόμενη φιλοξενία του. Είναι ένα χαρακτηριστικό που υπάρχει από την αρχαιότητα και περιγράφει μέχρι σήμερα τον Έλληνα. Στο μάθημα της Οδύσσειας ο επισκέπτης αντιμετωπίζεται ως ιερό πρόσωπο καθώς οι Έλληνες πίστευαν ότι ο ξένος μπορεί να είναι κάποιος θεός που έρχεται στην πόρτα τους. Έτσι, η φιλοξενία ακολουθεί συγκεκριμένα βήματα: εγκάρδια υποδοχή, πρόσκληση σε γεύμα, ιδιαίτερες περιποιήσεις, ερώτηση για την ταυτότητα, λουτρό και τέλος ανταλλαγή δώρων ώστε να επισφραγιστεί η αμοιβαία φιλία.

Γι αυτό το λόγο παρακολουθήσαμε με τους μαθητές της Α τάξης μια διαφήμιση που περιγράφει τη σύγχρονη κρητική φιλοξενία. Με αυτό τον τρόπο μπορέσαμε να κατανοήσουμε καλύτερα τα βήματα της φιλοξενίας αλλά και να διαπιστώσουμε τις διαφορές του τότε με το σήμερα. Απολαύστε κι εσείς το βίντεο.

Η Σύγχρονη Κρητική Φιλοξενία 

Σιουγγάρη Φωτεινή Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02

Ημέρα Μνήμης των Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος

Με αφορμή την Ημέρα Μνήμης των Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος στις 27 Ιανουαρίου αποφασίσαμε με τη Β γυμνασίου να μελετήσουμε διάφορες πηγές ώστε να μάθουμε για τα βασανιστήρια και τις διώξεις που έχουν υποστεί στο σύνολό τους οι εβραϊκές κοινότητες. 
Αναζητήσαμε το ιστορικό πλαίσιο καθώς και τις πολιτικές, οικονομικές και  ιδεολογικές συνθήκες της εποχής που συντέλεσαν στη εξόντωση τόσων ανθρώπων. 
Παρακολουθήσαμε το βραβευμένο βίντεο, του 2ου ΓΕΛ Καλυβίων "Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι" στον ομώνυμο Μαθητικό Διαγωνισμό της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων και του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος.
 


 

Ακούσαμε μαρτυρίες ανθρώπων να διηγούνται τα γεγονότα της εποχής όπως τα έζησαν οι ίδιοι καθώς και τον τρόπο που κατάφεραν να επιβιώσουν.
Ακόμη, διαβάσαμε το απόσπασμα από τα κείμενα νεοελληνικής λογοτεχνίας «Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» και δανειστήκαμε το ίδιο το βιβλίο από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη για να μελετήσουμε τα γράμματα της Άννας. Τέλος, περιηγηθήκαμε στην ιστοσελίδα του μουσείου «Άννα Φρανκ» και καταφέραμε να ανακαλύψουμε την κρυψώνα που κρυβόταν η Άννα και η οικογένειά της. Μπορέσαμε από την οθόνη του υπολογιστή μας να δούμε σε 3D την απεικόνιση του σπιτιού, να περπατήσουμε στο δωμάτιο και σχεδόν να αγγίξουμε τα προσωπικά πρέγματα της Άννας. Δείτε το. 

Σιουγγάρη Φωτεινή, Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02.

Βασιλόπιτα 2016-2017

Την Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2017, μαζευτήκαμε στη μεγάλη αίθουσα του σχολείου μας για να κόψουμε την Βασιλόπιτα των μαθητών. Τυχερή η Κωνσταντίνα που κέρδισε το φλουρί μαζί με υδρόγειο σφαίρα φωτιστικό.

Φωτογραφίες

Περίπατος στον Φοίνικα 2016-2017

Την Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2017 πήγαμε τον δεύτερο περίπατο για τη φετινή σχολική χρονιά στο χωριό του Φοίνικα. Περπατήσαμε στο χωριό, επισκεφθήκαμε τις παραλίες Σουσούνι και Κόκκινα, καταλήγοντας για καφέ και αναψυκτικά σε μαγαζάκι στην παραλία του χωριού.

Φωτογραφίες

Τα Δεκανίκια ή πώς ξέμαθα να περπατώ

Την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2017 παρακολουθήσαμε στο θέατρο Απόλλων την παράσταση «Τα Δεκανίκια ή πώς ξέμαθα να περπατώ». Μία παραγωγή του περιοδικού Serious, σε σκηνοθεσία της Δανάης Τίκου, με τον Camilo Bentancor στην επιμέλεια κίνησης, και την ομάδα Art Vouveau.

Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους συνέβαλαν ώστε να παρακολουθήσουμε δωρεάν, την εξαιρετική αυτή παράσταση.

Φωτογραφίες

 

Μαθαίνοντας για τον Τομέα Γεωπονίας

Στο πλαίσιο της Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων, θέλοντας να γνωρίσουμε καλύτερα τον τομέα Γεωπονίας Τροφίμων και Περιβάλλοντος του σχολείου μας ετοιμάσαμε και φάγαμε φούσκαρα, οργώσαμε και προετοιμάσαμε τον κήπο για φύτεμα, ανοίξαμε αυλάκια και φυτέψαμε κρεμμύδια και βάλαμε σε σπορείο τομάτες και πιπεριές οι οποίες ελπίζουμε να είναι έτοιμες για μεταφύτευση μετά το Πάσχα.

Πάρτε την Συνταγή

 

Το Σχολείο μας

We are a private yet affordable elementary
school offering a stimulating curriculum

Οι στόχοι μας

Οι στόχοι μας

We do believe the initial school years are the most informative of a child’s life.

These pre-early years can cultivate intellectual apathy or the desire to seek more knowledge and inspire others.

Read more